Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, februari 25, 2012

Pool!!!!!

Nu har jag börjat längta till sommaren och avtäckning av poolen! Under tiden får jag dregla över pool-bilder på nätet....
Den här poolen finns på ett hotell. Mysigt med palmer och fin utsikt!

 Det här är också jättemysigt! Med eldar runt hela poolen och gröna växter samt underbar utsikt.
 Det här är Elizabeth Taylors pool när hon levde. Mysig innergård med bord och stolar där man kan sitta och äta en långfrukost på helgen eller middag med grillat på sommaren!
 Var tredje pool i Nashville är gitarr-formad, dock inte Elvis´ pool på graceland. Den är mer blygsam.
 Det här är både läckert och skräckinjagande! Vet inte om jag skulle våga bada så högt uppe med illusionen att poolen bara dyker ner till vågorna!
 Liberaches pool är lite läcker (ja, han är död, men poolen finns kvar) kanske nåt för Elton John att ta över?
Självklart har jag med Marilyn Monroes njur-formade pool, fast i nutid. Men själva innergården och poolen ser ut som när hon levde. Urmysigt! Här skulle jag vilja bo! Om man slapp alla marilyn monroe fans som hänger utanför!
Tjingeling!

Inga kommentarer: