Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, februari 27, 2012

12 vackra oscarsklänningar!

Ja, jag visar ju oftast bara klänningar från de olika galorna. Men det är för att de är så fina och olika, männen har oftast "bara" smoking på sig. Vilket i och för sig är snyggt, men inte så roligt att se 10 olika smokingar. Förutom Sasha Barton Cohen som i år går utklädd som en diktator. Vilket jag inte förstår humorn i alls. Nu över till de 12 vackra klänningarna. Det var svårt, för nästan alla klänningar var vackra.
 Maria Menounos var vacker i petrol-blå. Den här är bland topp-tre ikväll!
 Nancy O'Dell kommer att synas i publiken ikväll var hon än sitter. Den enda gula klänningen! Den här är också bland topp-tre!
 Kelly Osbourne kunde ha lämnat det lila håret hemma, men klänningen är underbar!
 Smoking! George Clooney. Gillar Stacy Keiblers klänning. Verkligen klassisk skönhet!
 Michelle Williams var vacker i rött. Och jag är irriterad över att jag fortfarande inte sett "My week with marilyn!"
 Glenn Close! Snälla, snälla, kan jag få ha hennes kropp när jag är lika gammal som henne?
 Jennifer Lopez var vackert skimrande.
 Det här var nog min absoluta favorit! Så enkel men ändå så rätt! Röd med svarta prickar, och jag är ju svag för prickar! Underbart fina Natalie Portman!
 Penelope Cruz i snygg syren-klänning!
 Cameron Diaz med tajt, släpande klänning!
 Gwyneth Paltrow var fin i vitt.
Medans Angelina Jolie är snyggast i svart!
Vilken är din favorit?
Tjingeling!

Inga kommentarer: