Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, april 17, 2011

Veckans bok


Den här boken var jättebra! Pamela var en groupie under rockens högtid på 60- och 70-talet. Hon skriver väldigt öppenhjärtligt om sitt liv. Den här boken kom ut för över 20 år sedan, men är nyupptryckt 2005 med tillägg av henne själv. Boken börjar med hur hon berättar att Paul McCartney är den som gör att hon börjar bli besatt av musik. Hon är jättekär i honom. Och sen ju mer man läser i boken träffar hon den ena beatlen efter den andra. Först Ringo, sen George och tillsist John, men aldrig Paul. Hon "dejtar" Keith Moon, Chris Hillman m.fl. Och det är inte förrän i tillägget som hon får träffa Paul. Då har hon med sig en inplastad kopia av boken och ger honom den. Han tar emot den och bläddrar lite i den och är jättetrevlig. Jag gillar hur boken börjar med hennes kärlek till Paul och slutar med Paul, som då var gift med gräsliga Heather. Boken är mycket läsvärd och den gör att jag vill klä mig i spets och luftiga klänningar och fick mig att tänka på den här musikvideon med Stevie Nicks och Fleetwood Mac. Tjingeling!

The book "I'm with the band" is very good! I like it a lot and I recommend you to read it. It gives me almost the same feeling as this musicvideo with Stevie Nicks and Fleetwood Mac. Toodeloo!

Inga kommentarer: