Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, april 15, 2011

So much to do, so little time!

"Så mycket att göra, så lite tid!" Känner du igen dig? Jag kan sitta på jobbet och känna att jag är på städ-humör, eller att jag vill organisera/pyssla/måla. Jag kan till och med skriva listor på vad jag ska göra när jag kommer hem. Men sen när jag väl kommer hem så sitter vi ute en liten stund nu när vädret är så fint, och sen äter vi. Efter maten dricker jag kaffe och surfar runt lite och sen är det dags att lägga Jack. Vart tog all tid vägen? Detta resulterar i att städningen blir på helgen, när man vill vara ledig och ta det lugnt. Nej, från och med nu ska jag försöka hålla mig till städning på vardagarna, så helgen blir ledig. Tjingeling! Do you recognize it? I can be at work and feeling I'm in the mood for cleaning or organizing/crafting/painting. I can even write down a list of things to do when I get home. But then, when I get home, we play outside for a while, because the weather is so nice, then we eat. After dinner I drink coffee and sit in front of the computer. Then it's time to put Jack to bed. Where did all the hours go? This results in cleaning the house in the weekends, when I want to be relaxed and enjoy some free time. From now on I'm going to try to clean the house in the week-days so I'm free to do what I want on saturday and sunday. Toodeloo!

Inga kommentarer: