Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, mars 10, 2011

En stor kille!

Igår hände nåt.......
Jack hoppade upp från pottan så att den höll på att välta.
"Mamma, jag är en stor kille!" säger han när han åter sitter på pottan med pappa som
sällskap.
Han hade gjort nummer 2..........ÄNTLIGEN!
Han har tyckt att det var äckligt och gav oss skeptiska blickar när vi sa att det är mycket
bättre att bajsa på pottan än i kalsongen.
Och igår, med hjälp av en chokladbit (som jag köpte i förrgår och sa att han skulle få när han blivit stor kille) och pappas tålamod förstod han hela grejen.
Sen gick han 3 gånger på en halvtimme.....
Tjingeling!

Yesterday something happened....
Jack went up from his potty and yelled "Mom, I'm a big boy!"
He had done number 2.......AT LAST!
He didn't believe us before, when we told him that it is better to do it in the potty,
than in his underwear.
And yesterday, with a little help from a chocolatebar (that I bought yesterday and told him
he could have when he did no 2) and his fathers patience he understood the whole thing.
Then he went and did "the 2" three times in half an hour.....
Toodeloo!

Inga kommentarer: