Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, februari 02, 2011

Att bli påverkad av film

När jag ser på film blir jag påverkad. Jag kan bli glad, jag kan bli ledsen m.m. Men jag kan också fundera på vad jag vill bli när jag blir vuxen. När jag ser "Something's gotta give" vill jag bli författare.
När jag ser "Sex and the city" vill jag bli tidningskolumnist.
När jag ser "Send me no flowers" vill jag vara hemmafru.
När jag ser "Pillow talk" vill jag vara inredare.
"Mona Lisas leende" gör att jag vill bli lärare.
Mary Poppins gör att jag vill vara nanny. Som hittar på massa saker.
Legally Blonde får mig att vilja ha en "signatur-färg" och att vara advokat.
Audrey Hepburn får mig att vilja stå i en bokaffär.
Tjingeling!
When I see a movie I get in different moods. I can be happy or sad. But the movies also makes me wondering what I want to be when I grow up.
When I see "Something's gotta give" I wanna be a writer, "Sex and the city" I wanna be a newspaper columnist, "Send me no flowers" (housewife), "Pillow talk" (decorator), "Mona LIsa smile" (teatcher), "Mary Poppins" (Nanny), "Legally Blonde" makes me wanna get a "signature-color" and to be a lawyer. "Funny Face" with Audrey Hepburn makes me wanna work in a bookstore.
Toodeloo!

3 kommentarer:

HANANAA sa...

Cissi, jag tycker du borde utbilda dig till lärare, du skulle passa som det! :)

Zizzi sa...

Hanna: Ja, kanske teaterlärare. Det skulle vara kul!

HANANAA sa...

Do it! Lärarstudierna är busenkla och kul! På universitetet jag pluggade i Finland fanns det lärarutbildningar, och det enda de gjorde på de utbildningarna var att leka lekar, pyssla och sånt ;) (och en massa pedagogik-studier såklart, men de är inte svåra, jag pluggade ju pedagogik förra året).