Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, juni 05, 2010

Mr and Mrs L.

Idag kom Perny förbi. Hon och hennes man ska till Hamburger Börs ikväll, men lyckades finna tid att titta förbi på lite plättar och fika.
Per har en rolig gubbe på sina glasögon.
Jag har länge varit på jakt efter en prylhylla. Nu är det så att Per och Pernilla har många prylar, så jag tänkte att de kanske ägde en prylhylla, som jag skulle kunna få eller köpa. Självklart hade de det!
Och inte bara en, utan tre FICK jag! Jippie! Projekt! Projekt! Jag har planer för en av de, men de andra kommer jag nog snart på nåt till. Först ska de målas och göras om lite. TJingeling!
Today two of our friends came by. Mr and Mrs Lindgren. They brought me these three little shelfs! Jippie! Project! Project! Love them! Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

åh, prylhyllor... :)