Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, maj 02, 2010

Uppsala dag

Idag åkte jag och Jack till Uppsala för att fira min bästa väns födelsedag i efterskott. Först mötte vi upp henne, och sen mina föräldrar. Vi gick och åt på en grekisk restaurang allihop. Det var gott! Sen gick vi omkring lite på stan. Jag köpte en baseball-jacka till Jack och en ny hårfärg till mig. Och som alltid hade vi kul och jag fick några skratt-attacker. Jack fick en jättefin barba-flink av Maria i dopdags-present, som han sedan visade för alla runtomkring oss på tåget hem och berättade att det var hans "mammapappa". En jättetrevlig dag med fint väder, fint sällskap och rödlök. Tjingeling!
Today me and Jack went to Uppsala to celebrate my best friends birthday. Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

haha! ja den rödlöken var fräck ;)

tack för en finfin dag och de bästa presenterna!

kramelikram
lady thirty