Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, april 01, 2010

Ring Ring

Vi firar påsk i Finland! Åkte kvällsbåten på onsdagen.
Jag var med i karaoketävling, där 2 finalister skulle få sjunga en varsin sång med dansbandet "Titanix" som uppträdde på båten. Sen skulle en vinnare utses. Jag blev en av finalisterna! Jag och en kille. Han fick sen sjunga "Leende guldbruna ögon" och jag fick sjunga ABBAs "Ring Ring". Det var bland det roligaste jag gjort! Båten var fullsatt, så det satt mellan 4-500 personer och tittade på oss på stora scenen. Jag vann duellen och fick champagne, choklad och en kryssning i pris. Men det finaste var att Maria, sångerskan, efter jag sjungit sa i micken; "Nu vet jag vem jag kan ringa när jag behöver semester!" Underbart kul! Johnny filmade, men det får ni inte se förrän jag kommer hem då vi inte har kabeln till filmkameran med oss hit. Tjingeling!

We're celebrating easter in Finland! On the way here, on the boat I won a karaoke-contest, and I got to sing a song with the band that performed that night. It was "Titanix", they were really nice, and I sang ABBAs "Ring Ring". It was one of the best things I've done! Johnny videotaped it, but you can't see it until we are home again. Because we left the cord to the videocamera at home. Toodeloo!

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

så himlans häftigt!!!
grattis!

kramelikram

Anonym sa...

Jätteskojigt! Du är så duktig! Stort grattis! Kram Ankan

Perny sa...

Va roligt, ingen chock så klart då alla som känner dig kan intyga att du hör hemma på scen med en mick i handen, men det är ju så fint när det blir konstaterat så tydligt, idol var det va?

Rosa Hemmet sa...

haha. Fan vad cooolt, jag som är dansbandsfrälst (=nördigt förtjust) utser dig nu till min nya idol och blev smått avis på att du även verkar ha en bra sångröst. Ska bli superkul att se framträdandet sedan :)