Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, april 07, 2010

Ann Margret

Den här boken läste jag ut på två dagar. Jag köpte den för att ha nåt att läsa i bilen på väg från Åbo till Jakobstad och tillbaka. Jag köpte den också för att jag var nyfiken på hennes och Elvis relation till varandra. Boken var bra! Man får läsa om hennes uppväxt i Norrland, tills de åker till USA när hon är liten och hur hon sakta men säkert slår igenom i Hollywood. Hon skriver också om sitt alkoholmissbruk och sina relationer. Tjingeling!

I read this book in two days. It's a great book! Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

tack för boktipset!
kramelikram