Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 18, 2010

Golden Globe 2010- Röda mattan

Mindre än en timme kvar av galan.
Martin Scorsese har fått "Cecil B. DeMille award" för lång och trogen tjänst.

Underbara Christoph Waltz fick för sin rolltolkning i "Inglourious Basterds".
"Mad men" vann för bästa komedi tv-show
Det är en regnig dag i Hollywood, men mer färg på klänningarna än det varit föregående år. Några exempel: Sandra Bullock i en lila Bottega Veneta chiffongklänning.
Marion Cotillard i flaskgrön satäng diorklänning och Jimmy choo skor.
Jennifer Garner i en lila Atelier Versace.
Fergie i lila skapelse
Vackra Emily Blunt i rosa tyll- och chiffong klänning från Dolce & Gabbana
Drew Barrymore i Atelier Versace och Jimmy choo skor (som inte syns). Hon har varit på galan sen hon var 7 år, nominerad 3 ggr och vann för första gången i år.
Anna Kendrick i en Marchesa-klänning
Fulast klänning hade Chloe Sevigny. Tyvärr hittade jag ingen bild på den.
Nu ska jag fortsätta titta på sista halvtimmen av showen, sen ska jag klä på mig och gå till jobbet.
Vi hörs senare ikväll! Tjingeling!
Today I write about the Golden Globes. Toodeloo!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vilka härliga och vackra klännigar!
ha en bra dag på jobbet :D

kramelikram

Erica sa...

Åh så fint! Tack för att du lade upp dessa fina bilder. Älskar sådant här. Amerikanska galor är glamourösa...