Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, januari 10, 2010

Barbapapa och den rosa/svarta kombinationen.

Igår var jag och Jack och träffade min bästa vän/ jacks gudmor. Hon hade en födelsedagspresent till Jack. Både han och jag blev jätteglada! Vilket vi brukar bli när hon är involverad i nåt. Jag fick läsa "Barbapapa" på tåget och sen när han skulle gå och lägga sig.
Yesterday me and Jack met up with my best friend/ jacks godmother. She had a birthday gift for Jack. Both him and me got excited! Which we normally get when she's envolved in something. I got to read "Barbapapa" on the train and when he went to bed.
Jag har olika perioder av älsklingsfärger. Just nu är det rosa, och kombinationen rosa/svart. Vilket kanske syns på några av helgens inköp. Denna busskorts-ficka med "Fem myror är fler än fyra elefanter".
I have different periods of favourite colours. Right now it's pink and the combination pink/black. Which you perhaps can figure out while looking at some of this weekends purchases. This plastic-pocket for my buscard. The two elephants are from a childrens program on tv when I was little.
Kände att jag behövde nytt inslagspapper nu när julen är slut. Föll för det rosa (såklart), och de andra tyckte jag var fina och våriga.
I felt I needed new wrappingpaper, now when christmas is over. I fell for the pink (of course), and the other ones was nice and more spring than winter.
Fint silkespapper.
Nice tissuepaper.
Fina snören. Nu ska det bli underbara paket till mina underbara vänner! Och förstås ett och annat pyssel!
Nice strings. Now I can make wonderful giftwrapping to my wonderful friends! And of course one or two crafts!
Köpte också pysselmaterial för ett speciellt projekt jag ska sätta igång och göra nu. Rosa och svart såklart! Men vad det blir av det får ni väl se om sisådär 4 veckor. Tjingeling!
I also bought craft-things for a special project I'm going to do. Pink and black, of course! I will show you in about 4 weeks what I made. Toodeloo!

5 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

tjopp!

barbapappa är ju verkligen inne igen har jag sett, och det förstår jag för det är verkligen charmiga filurer det där! Lagerhaus har verkligen snygga saker, färgglatt och härligt, helt i min smak :)

Skulle inte nämnas öppna paketen om de var så där snygga papper i inslagningen. Jag älskar inslagningspapper. Sparar dem till små projekt, har en speciell låda dit jag viker snygga använda papper som jag inte nämns kasta ;)

hare grejt!

Erica sa...

Rosa/svart är min favoritkombination! Riktigt blek, puderrosa sådär och kolsvart. Hur snyggt som helst. Elegant, sött, dramatiskt och nätt. Perfekt helt enkelt!

LillyLee sa...

Åh barbapappa! Det väcker minnen!
Rosa och svart är ju ursnyggt, de fägerna hade ju vi på bröllopet :-)

Miss Rascal sa...

Oh josses vad mycket underbara grejer!
Alskar omslag/inslagspappren.

Jag alskade Barbapappa nar jag var liten. :)

Lady Thirty sa...

åh vad skoj det var att ni kom och extra skoj att presenterna gick hem :D
jag blir alltid så himlans glad och fylld med positiv energi när jag träffat er, mina små bästisar :D

fina papper och snören du shoppat.
kramelikram och hoppas vi ses snart igen!