Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, september 28, 2009

3 filmer jag vill se nästa år!/3 movies I'd love to see next year

"The time travellers wife" Där Rachels man närsomhelst kan försvinna till en annan tid och lika plötsligt komma tillbaka in i hennes liv - ibland när hon är liten flicka och ibland i "nutid". Låter lite krångligt kanske, men jag tror att den kan vara bra. Ska försöka köpa och läsa boken innan jag ser filmen.
"Sherlock Holmes" med Robert Downey JR i titelrollen. Den har premiär på juldagen i USA, så vi får väl vänta lite till. Denna version KAN inte vara dålig med Robert!
Jude Law är Watson....
...och ännu en gång söta Rachel McAdams. Filmen är regisserad av Guy Richie.
"Sex and the city 2". Kom över några bilder på nätet, vilket gör mig ännu mer nyfiken på vad tvåan ska handla om! Verkar vara lite tillbaka blickar!





Tjingelning!

So long!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

ja det är en hel drös med filmer att vänta på i framtiden :D
hääärligt!

kramelikram

Erica sa...

Åh vad mysigt att gå på biopremiär mitt i julhelgen! det borde man verkligen göra... Och SATC är så himlans bra. hoppas bara att det inte blir en dålig uppföljare. Bra filmers uppföljare brukar ju inte direkt hålla måttet. förutom shrekfilmen då, den är ett fint undantag!