Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, augusti 02, 2009

Lyxkryssning!

Vi bestämde oss lite snabbt att vi skulle lyxkryssa till Åbo i helgen. Jack fick nya byxor, skjorta och keps (dagens outfit!)
Farbror Fonzi var snäll och kom förbi för att skjutsa oss och sen hämta oss till och från båten. Men lite mys med Jack hann han med innan vi åkte.
Genom den här dörren på båten fick vi gå för att komma till vår "executive suite"
Där denna champagne flaska stod och väntade på oss. Vi drack inte upp den, utan tog med den hem istället.
Skrivbord med inbyggt kylskåp och ett skåp med olika sorters glas stod i vårt rum som var stort. Vi brukar vanligtvis åka en "vanlig" hytt, så detta kändes verkligen lyxigt.
Dubbelsäng! Jack fick en rese-barnsäng som han sov jättegott i!
Soffgrupp och TV. Det liknar lite mer ett hotellrum än en båthytt.
Vår hytts egna balkong. Det var jättemysigt att sitta ute där. Jag drog ut Jacks säng dit och så satt han med mig ute. Även om han inte kan ramla nånstans, så kändes det bäst att han satt på en och samma plats. Vi spanade på andra båtar och måsarna som förföljde båten.
Den här tavlan heter "Wow! I can walk on my ears"
På kvällen åt vi jättegott i grillrestaurangen. Vi åt helstekt fläskfilé, ugnsrostade grönsaker och rosmarin potatis. Bland det godaste jag ätit!
Sen sjöng jag karaoke och hade mitt allra största fan i publiken. Så fort någon annan än jag stod på scenen pekade han mot den och skrek "mamma, mamma!" Jag sjöng "Tango! Tango!" (petra nielsen) och sen sjöng jag "Shake a tailfeather" (bluesbrothers version).
Sen gick vi och la oss. Jack somnade på en gång.
Imorse vaknade vi till den här utsikten. Mysigt!
Sen gick vi ner och åt "specialfrukost" som ingick i priset av suiten. Vi fick varsitt mousserande glas och sen äta av buffén. Jag åt karelska piroger och mini-croissanter. Ja, jag åt mer än så, men dessa är några av mina favoriter!
Förutom att vi köpte smink, godis, leksaker och sånt köpte vi en flaska vin. Jag är ingen vinkännare, utan går efter utseendet på etiketten eller på flaskan. Jag tyckte att det här vinet var sött! "Heartbeats" heter den, hoppas att den är god!
Det var min helg det, vad har ni gjort i helgen?
Tjingeling!
--------------------------------------------
This weekend we went on a luxury cruise. Good food, big room and a lovely time!
What did you do this weekend?
So long!

7 kommentarer:

Lady Thirty sa...

eran helg såg ju toppen ut!
härligt att få komma iväg och känna sig lite bortskämd är alltid gott för själen!
Jack ser hur tuff ut som helst i sin lilla kepa :)

min helg har sett ut så här: jobb & jobb, inte så himlans underhållande ;)

undrar när jag ska få se & höra dig sjunga karaoke?

kramelikram

ps. tavlan verkar ju helt fantastisk!

Perny sa...

Shit sicken svit! Kan tänka mig att ni hade det gott där :) shake a tailfeather är nog min favorit ur de låter du brukar sjunga, du får gärna sjunga den på vår fest nästa år ;) (om det nu blir en sån där 75:års fest)

Stéphanie sa...

How lucky you are !

Lilly Lee sa...

Såg helt underbart ut!

Daisy dapper sa...

Tack!
Ja det måste du verkligen :)
du är så hjärtligt välkommen.

/Matilda, Daisy dapper

Zizzi sa...

Lady thirty: Man borde skämma bort sig lite oftare egentligen. Jag skulle tycka det var kul att sjunga karaoke för dig!

Perny: Vore kul med en 75 års fest! Vi kommer då i alla fall!

Stèphanie: I am!

Lilly Lee: Det var det!

Daisy Dapper: Tack!

Erica sa...

Åh din banner! Såg halva breakfast at tiffany's i morse! audrey är så fruuuktansvärt tjusig HELA TIDEN dessutom!