Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, april 29, 2009

Förslag, tack!

Jag håller på att måla en tavla. Men jag har även målat en tavla med blå bakgrundsfärg. Vet inte just nu vilken filmstjärna/sångare/sångerska/annan det ska bli på den, och tänkte vända mig till er för inspiration. Kom gärna med förslag på vem jag ska måla i blå nyanser.
Men nu ska jag fortsätta på min pågående tavla.
Tjingeling!
----------------------------------------
I'm painting a picture. But I've also painted a painting with blue background. I don't know what old moviestar its gonna be, and I'm turning to you for inspiration. Suggest what star will be painted in blue.
Now I will continue with my newest painting.
So long!

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

jag önskar att det blev en tavla på Lana Turner eller Paul Newman :)

kramelikram

Miss Rascal sa...

Bettie Page! :)

Miss Rascal sa...

Gamla Batman vore ju inte heller dumt i blatt.

Zizzi sa...

Alla fyra var bra förslag! Jag tror det blir allihop! Men inte alla i blått.
Kramar