Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, mars 15, 2009

Schlagerfest

Idag har vi tillbringat nästan hela eftermiddagen i K:Fem, känns det som. De hade några artister från årets melodifestival där idag, som sjöng och signerade skivor.
EMD sjöng "Jennie let me love you" och "Goodbye baby".
När de var klara sprang en MASSA tjejer (mest) och bildade kö för att få deras singel signerad. Johanna och hennes kompis Laura sprang också dit. Kön var JÄTTElång!
Jag, Johnny och Jack tog en liten kort promenad och köpte dammsugarpåsar tills nästa artist skulle komma.
Nämligen Anna Sahlene (hon är jätteliten!) och Maria Haukaas Storeng som sjöng "Killing me tenderly". Den låten gillar jag.
Här blir de intervjuade efter sitt uppträdande.
Efterråt kom mina gamla favoriter Lili & Susie. De hade sån energi på scenen! De sjöng såklart "Show me heaven".
De klär sig liknande som de gjorde förr när de uppträdde. JÄTTEBRA scenframträdande!
Efterråt gick jag och ställde mig för att få deras singel och Anna och Marias singel signerade.
Här sitter Anna och signerar.
De dedikerade signeln till Jack.
Och pappa ska få denna i liten extra 60-års present "Kram roger från Sussie och Lili Puss". Jag berättade hela historien om att pappas arbetskamrater tapetserade hans rum med bilder på de när han fyllde 40 och att han nu fyller 60. Då skrev de så gulligt!
Jaha, detta tog allt som allt ca 45 minuter (med uppträdande och signering) och det var fortfarande lång kö till EMD. Johanna och Laura hade kommit fram några meter. Så jag, jack och johnny gick och satte oss och tog en kopp kaffe.
Då nämnde jag för Johnny att jag behöver en mindre varm jacka nu. Jag har bara vinter och sommarjackor, inget mittemellan.
Då köpte Johnny den här fina kappan till mig!
Jag älskar det prickiga fodret! Jag älskar i och för sig HELA kappan!
När vi kom tillbaka, efter lite mer än 2 timmars köande fick då äntligen Johanna och Laura sina autografer av EMD.
Molly Sandén hade uppträtt när vi var borta.
Så jag tog en liten bild när hon signerar sin singel.
Det var en trevlig och musikalisk eftermiddag, och vi var jättehungriga när vi kom hem!
Tjingeling!
----------------------------
Some singers from the swedish eurovision song contest was in the city and sang and signed their records.
We were there and had a lot of fun!
So long!

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vilken rolig dag ni haft :D och vilken JÄTTEFIN kappa du fått!

kramelikramar

Sandy sa...

Vilken hysteri det är efter dom där EMD! =) Herregud..
Tyckte du att rätt låt vann?

Kappan var urläcker! Fint med det prickiga, synd bara att det kanske inte syns så mycket när man har den på? =)

Ha en trevlig dag!

girlinblack sa...

Hejsan!! Jag har just hittat hit till din blogg,så jag kikar igenom den!Tyckte kappan var jättefin,speciellt med det härliga fodret,jag letar efter nåt liknande,så undrar vilken affär den kommer ifrån?? Hälsn.//jessica