Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, mars 23, 2009

Äntligen!

Idag har min starka, snälla och underbara vän äntligen fått rättvisa!
Du ska veta att jag tänkt på dig hela dagen och att vi alltid kommer att stå bakom dig och ställa upp, precis som vi vet att du gör med oss!
SOV GOTT nu inatt! Lova mig det! Och ta hand om dig!
Tjingeling!
-------------------------------
Today my strong, kind and wonderful friend got some justice - finally!
So long!

5 kommentarer:

Miss Rascal sa...

Congratulations to your friend and thank you SO much for all the yummy stuff I got today.

Name your 3 favorite colors, please.

*hugs*

Anonym sa...

"Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen, sägs det. Jag känner mig tacksam och rik som har vänner som er.

Stor kram till hela familjen. Ni är underbara!

Rosa Hemmet sa...

Tjopp!

Rättvisan har segrat igen, det låter fint. Skönt för din vän att det har ordnat sig. Det sänker en så mycket att känna sig orättvist behandlad, det är skönt när känslan släpper...

ha det fint du omtänksamma kvinna!

Anonym sa...

Hej min kära vän, måste kika in igen och tacka för att du och din familj finns i mitt liv. Det känns tryggt att vara omsluten av en sån omtänksam och varm familj.

Jag har precis fått ett mejl som jag vill dela med mig av till dig:

"GRATTIS TILL ATT DU ÄNTLIGEN FÅTT RÄTTVISA.VAD UNDERBART ATT HA DE VÄNNER DU HAR.HAR PRECIS LÄST Z BLOGG. VILKEN GULLIG TJEJ."

Bamsekram från mig

Zizzi sa...

Little Rascal: My three favourite colors are pink, red and blue

Anonym: Vi känner oss rika på din vänskap också!

Rosa Hemmet: Du har så rätt! Och ingen förtjänar att bli orättvist behandlad.

Anonym: Fint mail. (Har mailat dig.)

Kramar