Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, februari 13, 2009

På besök

I onsdags var jag och Jack hemma hos min vän Inger. Vi började med en lång promenad på 45 minuter hem till henne från busshållplatsen. (Det finns en närmare buss, men det är skönt att gå) Tur med vädret hade vi också! Solen sken. När vi kom hem till henne gjorde hon grekisk sallad och ost/skink paj och laxpaj. Gott!
Jack fick nallen på bilden ovanför. Nallen heter "Oliver". Den är så mjuk och fin i sin lilla tröja.
Jag fick MASSOR av kläder av Inger. NÄSTAN så mycket att jag inte behöver köpa så mycket kläder nu till våren/sommaren. Det var koftor, långärmade, kortärmade, linnen, kjolar och klänningar. Måste bara få visa några av favoriterna jag fick:
Den här röda klänning/tunikan. Den är jätteskön och jag tycker om ringningen.
Tommy Hillfiger klänning. Också skön och stretchig!
Den här toppen hade så härligt mönster och så fin färg!
Guldskimrande klänning, som kommer att bli superfin på mig när jag har blivit solbränd!
Och denna underbara klänning med rosett på kragen och fint ros-mönster! Kjolen är vid.
Nu måste jag gå och organisera min garderob lite.
Tjingeling!
----------------------------------
My friend, Inger, gave a cute teddybear to Jack. Its name is "oliver".
I got A LOT of clothes. And in the pictures above you can see some of my new favourites.
So long!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vilka tjusiga kläder!
klänningen längst ner är ju superduper fin!

kramelikram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

oj vilka fina klänningar du fått! Tänk om man hade sådan tur...
Kram
Marie