Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, februari 23, 2009

Årets Oscarsgala!

Galan var jättefin! Påkostad dekorerad scen som var influerad av 1930- och 40-talets dansställe "coconut groove". Hugh Jackman var en jättebra värd (jag visste inte att han sjöng och dansade så bra!)
Inga stora skrällar på årets oscarsgala. Det var samma personer som vann som på de andra galorna.
Tänkte visa lite av mina favoritklänningar som sågs inatt, gemensam nämnare på de flesta kvinnor var att de för en gång skull inte bar halsband. Tyckte att Angelina Jolie var så vacker! Läckert med enkel svart elegant klänning som verkligen framhäver hennes gröna örhängen!
Sarah Jessica Parker kom med sin man Matthew Broderick. Hennes klänning var Dior haute couture.
Kate Winslets klänning är nog en av mina favoriter!
Heidi Klum hade lite konstig klänning, men läcker färg.
Lisa Rinna kom i lila jättefin klänning.
Natalie Portman bar en annan av mina favoriter för kvällen.
Själv satt jag i morgonrock och betty boop-tofflor.
Tjingeling!
-------------------------------
A couple of pictures of my favorite dresses from the oscars for tonight!

3 kommentarer:

Perny sa...

En annan kunde inte ens titta på den eftersom den uppenbarligen inte gick på någon av våra kanaler

Rosa Hemmet sa...

Tjoppla! Åh vad det är bra att komma in till din blogg efter något glammigt har hänt under natten, du har lixom koll på läget för oss som sover bort det hela ;) Vilka underbara klänningar, de är verkligen vackra dessa damer, känns härligt med lite vardagslyx i form av att sitta och titta på vackra människor :)

Anonym sa...

Vad bra med foton på snygga klänningar, jag lyckades ju inte hålla mig vaken genom hela utan såg sista timmen! men förstod att galan var riktigt bra i år med Jackman, scenen o hela upplägget. jag glömde att spela in det hela så jag får googla o kolla så här i efterhand. Tyckte det var jättekul att kate äntligen fick sin oscar!

kram