Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 26, 2009

Screen Actors Guild

Klockan är ca halv tre och jag har varit uppe sen kvart i två för att se "Screen Actors Guild award".
De har hittills gett ut fyra kategorier.
Detta priset är nog det finaste man kan få som amerikansk skådespelare. Det är nämligen endast skådespelare (tv-serier, biroll, huvudroll och stunt) som kan få detta pris. Alla skådespelare som är medlemmar i Screen actors guild röstar fram den som ska vinna. Detta är alltså skådespelarnas egna pris till de själva, vinnaren har blivit framröstad av sina kolleger.
Lifetime achievment award kommer skådespelaren James Earl Jones att få.
Nu ska jag titta vidare!
Tjingeling!
-------------
Watching "SAGawards" its about 2.30 am here in sweden.
So long!

Inga kommentarer: