Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, januari 10, 2009

Kärlekspaket

Igår städade jag ut julen. Det blev lite tomt här och var, men skönt på nåt sätt. Även om jag älskar julen och tycker att det är mysigt med alla julsaker som är framme.
Nu går tankarna till Alla hjärtans dag. Jag vet, det är lite mer än en månad kvar. Men ändå. Tyckte om den här bilden från Martha Stewart. Varför inte slå in presenten med en fin kärleksdikt/kärlekssång eller kärlekstext? Eller varför inte köpa papperssnöre och skriva en dikt eller text på, det tycker jag är fint.
Brukar ni fira alla hjärtans dag? Vi brukar inte FIRA i firandets betydelse. Jag brukar ge Johnny en present och jag brukar få blommor. Första året vi var tillsammans fick jag en hjärt-ballong, det tyckte jag var jättefint! Jag skickar också alla hjärtans dags-kort till de närmaste vännerna. Och i år tillverkar jag de själv (bilder kommer när de är klara.)
Tjingeling!
-------------------
Yesterday I "cleaned out" christmas. It became empty here and there, but nice in a way. Eventhough I love christmas and think its cozy with all christmasthings.
Now I've started thinking about Valentines day. I know, its little over a month left, but anyway. Liked this picture from Martha Stewart. Why not wrap the present with a nice poem/song or text? Or buy paperstring and write a poem or text on.
Do you celebrate valentines day? I use to give Johnny a gift and usually I get flowers from him. The first year we were together I got a heartshaped ballon, I liked it very much. And I send valentines-cards to the ones closest to us. This year I'm making them myself (pictures will come when they are finished.)
So long!

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

åh, du kommer med så bra tips!
jag vill shoppa presentpapper och snören då jag kommer till dig :)

kramelikram & trevlig lördag!

Petra sa...

Vad pysslig du är! Önskar jag var hälften så händig ;-)

Du - Jim Carrey dök aldrig upp i Åre :-(

Zizzi sa...

Lady thirty: Jag vill ALLTID handla presentpapper och snöre!

Petra: Tack! Vad synd att han inte var i åre.

Linnea: Tack så mycket! Det är nog för att jag tycker att det är så kul att pyssla och leta efter inspiration.

Kramar!