Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, oktober 30, 2008

Färdigmålat!

Nu har jag målat och textat klart. Jag har nämligen flyttat min hobbyhörna upp i vårt sovrum. Och jag ville fixa till den så att det inte ser stökigt ut när man ska gå och lägga sig, men ändå ha allt nära till hands när jag sitter och pysslar.
Så jag köpte en "Fira" byrå från Ikea (den hette "moppe" förr tror jag.) Den var i obehandlat trä, sen målade jag med vit innefärg 2 strykningar (på översta bilden ser den lite gulaktig ut, men det var blixten som inte ville funka) , och igår morse satte jag mig ner och textade på lådorna så jag vet vad de innehåller. Nu återstår bara att fixa till resten av hobbybordet.
Tjingeling!
----------------------------------------------------------
Now I'm done with the painting and texting. I have moved my hobby table to the bedroom. And I didn't want it to be a mess every time we're going to sleep, but have everything close when I'm pottering.
So I bought a "Fira" chest from Ikea. I painted it with white, 2 times (on the first picture it looks kind of yellow, but it was my flashlight that didn't work), and yesterday morning I sat down and wrote the words on every drawer so I know what they contain. Now I just have to do the rest of the hobby table.
So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fint som snus!
ordning och reda vill jag lova :)
superfint med texten!

kramkram
Maria

Miss Agda sa...

Vad smart att ha en ordentlig hobbyhörna istället för att sprida omkring sina grejer i hela lägenheten..... (som jag gör).
Och snyggt o fiffigt var det också!