Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, september 15, 2008

Ny färg i badrummet?

Igår rensade jag ut riktigt ordentligt i hallen, och idag är det sovrummets tur. Men jag funderar på att byta färger i badrummet. Just nu har vi orange accentfärg. Golvet är vitt kakel och på väggarna är det grå/svart kakel upp till bröstnivå, och sen är det vitt kakel upp till taket. Jag funderar på att byta till turkos accentfärg, eller kanske grön, men jag har inte riktigt bestämt mig än. Det lutar åt blå/turkost. Ni får väl se senare vad som blev bestämt.
Glöm inte att idag är sista dagen för tävlingen! Klicka på bilden längst upp till höger, så kommer du dit.
Tjingeling!
---------------------------------------------------
Yesterday I cleaned out our entryway, and today its the bedroom. But I'm thinking about changing the colour in the bathroom. Right now its orange that is the accent-colour, but I'm thinking about blue or green, haven't decided yet. You'll see later. Don't forget today is the last day of the competition. Click on the picture at your right, and you'll get there.
Todeloo!

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

jag röstar på turkos :)
kram Maria

spoonful sa...

Turkost låter toppenfint :)

Pixi sa...

Det eskönt med storstädning ibland!Det e inte lätt att välja färg ,det e lätt att det blir "kallt" fast jag har turkost duchdraperi o samma färg i matto o handdukar,det funkar jättebra! kram o lycka till med färgvalet!=)

Anonym sa...

Hej! Tack vad snäll du är, blir glad! Tycker du har det superfint med! Turkost är superfint mot det vita kaklet, det röstar jag på!

KRAM Marie