Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, september 17, 2008

Finsk Bröllopsdag!

Idag för tre år sedan fick vi en kyrklig välsignelse i Finland! Vi gifte oss 23 Juli i Uppsala, men eftersom Johnnys mamma var sjuk, ville de inte flyga över, så vi bestämde oss för att ha två bröllop! Problemet är att man inte får gifta sig två gånger med samma person när man fortfarande är gifta. Så vi fick en kyrklig välsignelse, som är precis som en vigsel utan ringbyte. Vi fick en jättefin familjebibel från Finland. Den är vit med guldblad. Så jag fick använda min underbara klänning två gånger! Grattis älskling på treårs dagen!
Resultatet och vinnaren av tävlingen redogörs nån gång under dagen.
Tjingeling!
--------------------------------------------
Today, three years ago we got a church blessing of our marriage in Finland. We got married the 23rd July in Uppsala, but because Johnnys mother was ill, they couldn't come over, so we decided to have two weddings! The problem is that you can't marry the same person twice, if you're still married. So we got a blessing from the church. That is exactly like a wedding-cermony without the exchange of rings. We got a beautiful family-bible from Finland. Its white with gold-pages. So I got to wear my wonderful dress twice!
Toodeloo

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

ett jättegrattis till er på er finska bröllopsdag :)
ha nu en superduperdag!

massor med kramar

makiato sa...

Gratulerar!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis på er finska bröllopsdag! Så kul att få fira två gånger... det är det inte alla som får.
Kram
Marie