Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, september 07, 2008

Award-time!

Titta vilken fin award jag fick av Rock it baby, rock it! och av Lady thirty!
Jag väljer att skicka vidare till mina fem-i-topp bloggar just nu:
Lady thirty. Jag vet att du redan fått den, men JAG vill ge dig den också! För att du skriver och ritar helt underbart! "I adore it!"
Pernilla. För att du uttrycker dina känslor och inte verkar censurera dig själv. Du skriver helt enkelt det som faller dig in!
Betty Lou got a new. För att du visar alla dina fina fynd du hela tiden gör. Och för att du lägger upp auktioner på tradera, så vi andra får fynda dina fynd! :-) Och för att du skriver det du känner!
Hem och Lycka. För dina fina bilder du tar, för ditt fina hem, för dina fynd du gör och för sättet du skriver på och det du skriver om.
Brunkullan med Mosipperötter. För att du längtar lika mycket till vinter/jul som jag. För att jag också tycker att du ska få en Kitchen Aid Artisan. :-) Och för sättet du skriver på och dina bilder.
Tjingeling!
---------------------------------------------------------
Look what cute award I got today from Rock it baby, rock it! and Lady thirty!
Todeloo!

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tack snälla söta rara du! kram!

Brunkullan sa...

Å! Tack snälla du. Jag blir jätteglad:)
Vilka fina ord också!

Kram Susanne

Perny sa...

Tack så hemskt mycket, va gullig du är :) känner mig lite rörd...

då får jag hedra vidare

B-b-b-etty sa...

Åh vad glad jag blir! Har dåligt samvete över mitt dåliga minne som gör att jag glömmer typ hälften av bloggarna jag följer.

kram

Perny sa...

http://theperny.blogspot.com/2008/09/zizzi-tycker-om-min-blogg.html
Zizzi bjuder på fina bilder och härliga anektdoter från familjelivet, mammatankar och inköpstips. Det är mycket retro över bloggen, fina gamla bilder från femtiotal och tidigare som speglar hennes stora passion. Tack Cissi.

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till dig!!!

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Lady Thirty sa...

tack sötnos!
det värmer gott att få höra att du gillar vad jag gör!
du vet att jag gillar det du gör :)

kramelikram