Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, juli 27, 2008

Husvagnen del-1

Igår var vi vid husvagnen och lämnade av lite grejer, då tog jag med mig kameran och tog lite kort, så ni skulle få se vår nya husvagnstomt. Vi har beställt ett nytt, större förtält som är beiget och blått och tre meter utåt från husvagnen. Bredvid ser ni vår nya pergola som vi köpte förra gången vi var ute.
Här står jag och diskar i solen. Det stora krukan under ska vi plantera nåt i och ställa bredvid pergolan. Det röda bygget är vår dusch, men vi har inte köpt duschen än, det ska vi göra idag. Bredvid kommer vi att hugga ner ett träd och sen lägga trätrall som en uteplats och fixa till, men det blir kanske nästa sommar.
Närbild på diskstället. Det är ju så mycket roligare att diska utomhus i solen!
Bakom träder skymtar vårt eget dass. Vi har satt lyktor längs med hela gången ner till dasset. Men vi ska även klippa gräset på vägen ner och lägga som en grusgång, eller plattor.
Inuti förtältet har vi lagt golv (träplattor på träpallar) och över det har vi lagt vår förtältsmatta. Det är mycket skönare att gå på golvet nu. Här är Zorros hörna. Vi har fått ett större bord av mina föräldrar som vi har inne i förtältet också.
Så det mindre bordet står i pergolan. Imorgon kommer det dit stolar. Allt fick inte plats i vår bil.
Nu när vi har el slipper vi att koka upp vatten och hälla vattnet genom ett filter med kaffe i, det tar ganska lång tid. Istället kan vi nu ha en kaffebryggare!
Vår jättelilla tv, där vi får in 1, 2, 4 och 6:an. Jättebra att ha för att kolla på nyheterna så man inte känner sig helt isolerad!
Idag åker vi ut till husvagnen, men jag har schemalagt 2 inlägg, så de kommer ni inte att sakna när jag är borta.
Tjingeling!
Today I show you some pictures from our trailer.
Todeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

vad kul att få se hur ni har det där ute :)
har ju hört en del :)

ha det gott
kram