Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, juli 09, 2008

Casablanca

Visste ni att när de skulle ta sista närbilden på Ingrid Bergman i "Casablanca" så visste de inte hur filmen skulle sluta (de spelade in två olika slut). Så Ingrid "satte på sig" ett så kallat "nollface" vilket betyder att man tänker på absolut ingenting, vilket gör att hennes ansikte utstrålar det du tror att det utstrålar. Förväntansfull, överraskad, glad, kär, ledsen, drömmande.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ramlade in här av slump! Vilka fina tavlor du målar!!! :) En hemlig dröm här hos mig, hihi, men inget förverkligas... ännu. Ha en skön sommar!

Hem och Lycka sa...

Har inte sett Casablanca men kul att vet det där inför slutet ;-) utifall att jag skulle ta mig en titt nån gång. kram!

Lady Thirty sa...

jag har inte sett den än, men vill så gärna...snart, snart ska jag se den :)

hära kan du kolla in toppen som jag pratade om:
http://www.niotillfem.devote.se/blogs/412586/hejdaafesten-.htm

Rosa Hemmet sa...

Så härlig blogg du har, man får lära sig nya saker oxå! :D Härliga bilder är det här oxå! ha det fint

Poppins sa...

Ja, jag har läst om det och tänkt att det är ett bra tips (om man nu skulle få erbjudande om en filmroll...)
Klart jag ska redogöra för vilken ros som vinner.
kram

Zizzi sa...

Ulli: Hej och välkommen! Ska kolla in din blogg också!

Mia: Casablanca är ett jättebra filmtips! Även för killar. Hårdingen Humphrey Bogart är ju också med.

Lady thirty: Jag tycker absolut att du ska se den.

Rosa hemmet: Tack så mycket! Jag tycker mycket om din blogg också!

Poppins: Ser fram emot årets ros!