Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, juni 23, 2008

Ramar då och nu

Jag älskar gamla fotoramar! Jag har budat hem fyra stycken från tradera.


Bakom papperert på en av ramarna satt det här gamla fotot. Det står inget på baksidan. Men det är nog ett gammalt konfirmationsfoto eller nåt. Fotot fick ligga kvar bakom papperet på ramen. Men jag gjorde snabbt ett bröllopskollage i de fyra olika ramarna.

Tjejerna som hade min möhippa skrev en sång om mig och Johnny som de framförde både på möhippan och på bröllopet. Jag skrev ut den på lite blommigt papper och ramade in i en av ramarna.
Vår förlovningsannons ramade jag också in och hängde två silverberlocker som Johnnys syster gjorde till oss i förlovningspresent.


Jag ramade också in oss i kyrkan och johnnys ros som han hade på kavajslaget.

För närvarande står de på vår tv-bänk. Jag har tänkt hänga upp de tillsammans på väggen, jag måste bara hitta den rätta platsen.
Tjingeling
I love old pictureframes! I bought four on tradera. Behind the paper in one of the frames was an old photo without anything writtened on it. The photo is still behind the paper in one of the frames. I framed som wedding-memories in the four frames. First frame: The girls on my weddingshower wrote a song about me and Johnny. And they performed it both then and on the weddingparty. I wrote it down on some flowery-paper and framed it. Second frame: Our engagement-advert. And belov I hang some silverletters that Johnnys sister made for us. I also framed a picture of us in church and the rose Johnny had on him during the cermony and party.
Now they stand on our tv-bench. But I'm going to hang them together on the wall, I just have to find the right spot.
Toodeloo

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

jättefina ramar! jag ska gräva lite bland mina egna och se om jag har några gamlingar :)

kramelikram

B-b-b-etty sa...

åh vad fina. älskar också gamla ramar och foton. skulle du kunna tänka dig att sälja det där fotot som låg bakom?