Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, juni 04, 2008

Ännu en enkät

Om det brann hemma hos mig och jag bara kunde rädda en materiell sak så vore det...
Min laptop, eftersom jag har alla bilder i den (ja, jag gör säkerhetskopior varje år, men om jag inte hunnit). Min panik i livet skulle vara om alla mina bilder försvann!
Känd person jag skulle vilja fastna med i en hiss i några timmar...
Shirley MacLaine, hon har mycket att berätta och vi har mycket att prata om.
Inget gör mig så förbannat som...
Oärlighet, Lögner
Jag samlar på...
Vackra saker jag tycker om
Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag...
Bjuda alla jag älskar till Las Vegas, och sen skulle vi åka till Graceland också.
Om tre år så vill jag att mitt liv innehåller mera...
kretivt skapande, socialt umgänge (jack orkar just nu inte med så mycket socialt som hans mamma önskar), resor
Och mindre...
Blöjbyten och kilon
Jag tycker de här fem sakerna är ruggigt snygga...
Min man, Annie Leibovic's fotografier, liljekonvaljer, levande ljus och pastellfärger
Det viktigaste jag lärt mig hittills är...
Att följa min magkänsla
Sommarplanerna ser ut som följer...
En vecka i Finland, Skansen-besök med jack och hans mormor, sen hoppas jag på en massa besök/besökande hos/av Maria!
Om alla webbsidor i världen försvann utom tre stycken, så skulle jag välja att få behålla...
Lady thirty, It's vintage darling och Mintkyss


Jag skickar vidare denna enkät till alla som känner att de vill fylla i den. Om ni gör det, så skriv gärna det i kommentarerna för detta inlägg, så jag kan läsa om er också!

Inga kommentarer: