Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, juni 12, 2008

Liten sak hos mig

"Har ni som jag en sak som betyder väldigt mycket för er, som man förknippar med en speciell känsa" det inlägget läste jag här.
Jag började genast att tänka på en orange skål som jag förknippar med fest hemma hos mina föräldrar. Jag ringde mamma och frågade om de hade kvar den lilla skålen på fot. Och igår när pappa kom över hade han den med sig till mig. Den kanske inte är speciellt fin, men jag förknippar den med festligheter! Det var den här skålen som alltid fylldes med jordnötter när mina föräldrar hade fest. Det var den här skålen man smög fram till innan gästerna kommit och tog alla hela jordnötter i smyg. Och nu är den min. :-)
Glöm inte att vara med i tävlingen i föregående inlägg!
"Do you have a thing that means a lot to you, that you have a special feeling for", I read it here. When I read it I started thinking about a litte orange bowl that my parents used whenever they had a party. I called my mother and asked if they still had it. And yesterday when my dad came over, he had it with him. Perhaps its not very nive, but I think its special. This bowl was always filled with peanuts when there was a party going on! It was this bowl I took all the whole peanuts out of before all the guests came. And now its mine! :-)
Don't forget to be in the competition!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

typisk färg från när vi var små :)
härligt med saker som väcker goa minnen!

Pixi sa...

ohh vad gulligt o nu e det din...härliga saker med härliga minnen..det e nice!!