Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, juni 06, 2008

Celebrity Rehab with Dr. Drew

Vad har dessa 9 personer gemensamt:
Jessica Sierra; 10:e plats, fjärde säsongen i "American Idol", Jaimee Foxworth; Barnstjärna i serien "Fem i familjen" som förr gick på kanal 5, Jeff Conaway; skådespelare som bland annat spelade Kenickie i "Grease"..........................
..................Joanie "Chynia" Laurer; professionell wrestling artist, Brigitte Nielsen; skådespelerska, Mary Carey; Fd porrstjärna som ställde upp mot Arnold Schwarzenegger i guvernörsvalet i Kalifornien.......................
....................Ricco Rodriquez; Ultimate fighter (bilden), Daniel Baldwin; (ingen bild) skådespelare och Seth "Shifty" Binzer"; (ingen bild)front figur i bandet "The crazy town".
Jo, du kan se dem allihop i "Celebrity Rehab with Dr. Drew", ett jättebra program som går på onsdagarna på Kanal 5 kl. 22.25.
Lite sent, men för bra för att missa. Första avsnittet checkade alla in på kliniken. Höga och fulla, värst var det för Jeff:Han hamnade i dilirium redan första avsnittet, men börjar nu repa sig. Han började med droger när han spelade in "Grease". Sista dagen de filmade tappade de honom och han slog i ryggen, och kan inte ens ligga i en vanlig säng. Men han har fått en egen yoga instuktör, och sovit första natten i en säng. Han har inte riktigt bestämt sig om han vill bli nykter eller inte, men jag håller på honom, så jag hoppas att han bestämmer sig för att stanna. Det har varit tre avsnitt, och det händer jättemycket i varje avsnitt. Förra avsnittet åkte Daniel Baldwin hem. Men jag hoppas han kommer tillbaka. Jag hoppas det går bra för alla där, och det tror jag för jag har fått ett sånt förtroende för Dr. Drew som håller i terapin.
Det här var ett litet tv-tips till alla.
Idag är vinsterna i tävlingen äntligen skickade!

Idag ska jag och familjen ut på mini äventyr fram till söndag, så ni hör inget från mig förrän då. Så jag önskar er alla en trevlig helg med jättefint väder!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

åh. vad nyfiken jag är på mitt paket åsså är jag nyfiken på att få läsa om miniäventyret du är på nu...

kramelikram