Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, juni 14, 2008

90210

En ny serie som tar vid som en fortsättning på klassiska tonårsdramat "Beverly Hills" kommer att visas i svensk tv.
Spinoffen heter "90210" och TV400 har köpt rättigheterna att visa den i svensk tv.
Båda Tori Spelling (donna) och Jennie Garth (kelly) från den ursprungliga Beverly Hills-serien ska återvända och spela sina gamla rollfigurer i den nya serien, som beräknas trolig premiär i sverige nån gång i oktober.
Jag följde "Bh 90210" varje avsnitt när serien gick första gången på tv. Det var serien man diskuterade och pratade om på skolan. Men en fortsättning? Jag vet inte.....
Glöm inte att idag är sista dagen för att vara med i min tävling!
Tjingeling!
A new series that takes place after "Beverly Hills" stopped is going to be shown on swedish television.
The spinoff is called "90210" and TV400 in sweden has bought the rights to show it on tv in sweden. Both Tori Spelling (Donna) and Jennie Garth (Kelly) from the original "Beverly Hills" will return to play their old characters in the new spinoff, that starts on swedish television some time in october.
I watched every single episode of "Beverly Hills" when it first was shown in sweden. It was that series you talked about in school. But a spinoff? I don't know......
Don't forget today is the last day to be in my competition!
Toodeloo

1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

Vilken fantastisk gammal bild! Nostalgivarning verkligen.