Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, maj 10, 2008

Tims 18 års dag och min nya termos

Visst är den fin? Min nya termos som mamma köpte till mig i uppsala. Den är min nya älskling....Jättefin tycker jag. Ska nog köpa de andra färgerna också.

Nu till Tims 18-års dag-rapport;Vi tog honom till vårt stamställe Pub Anchor på Sveavägen. Det var inte så mycket folk där, men vi satte oss vid ett bord och beställde mat. Tims moster och hennes kille kom också, och en kompis till Tim. Det visste han inte om. Han trodde att det bara skulle vara, som han uttryckte det "föräldrarna", alltså jag och hans pappa. Men jag tror att han blev glatt överraskad. Jag åt plankstek, och Pierre, mosters kille också. De övriga åt club sandwich.Efter maten ringde jag hem (ja, jag hade faktiskt ringt en gång innan, och Jack var lite grinig, han hade nyss vaknat, men inget allvarligt.) Vi beställde en "tjej"-drink till Tim. De tre kvinnliga servitriserna som arbetade kom fram till bordet och sjöng "ja må han leva" medan tomteblosset sprakade. Och alla hurrade. Jag fick en liten "Hooters" känsla. Och Tim blev generad, precis som vi tänkt det.

Sen ringde jag hem igen och fick veta att Jack inte ville ta nappflaska, de hade även provat med att mata med sked. Men han vägrade. Då bestämde jag mig för att åka hem. Johnny beställde en taxi till mig och jag var väl hemma vid halv tio-tiden. Då hade mamma fått Jack att lugna ner sig. Jag ammade honom och han blev på gladare humör. Sen åkte mamma och pappa hem och jag ammade Jack lite till. Han somnade nästan direkt. Det var nog för tidigt att lämna honom. Man kan nog inte göra det förrän han äter burkmat, och inget annat. Den här söta tröjan hade mamma köpt till Jack. Hon jobbar ju på Uppsala Universitet. Visst är den SÖT!!! Den kan han ha om någon månad.
Johnny stannade med Tim, för han ville inte lämna de ensamma, och Tim ska med hem sen. Plus att det är ju Tims födelsedag, och han måste ju få ha lite mer kul, än nån timme. Själv kände jag att det var väldigt skönt att komma hem tidigt. Eftersom jag ännu inte dricker alkohol, blir jag lätt trött när jag är ute för länge. Och det är ju inte kul att vara ute och bara tänka på hur det är hemma hela tiden.

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

Lilla killen då...saknade mamma så!
Vilken fin termos och t-shirten...hallå, den är ju hur gullig som helst!

kram