Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, maj 14, 2008

Samling 2

Min andra samling jag har är "Änglar". Den samlingen är absolut inte lika stor som marilyn-samlingen. Jag tror att det är min minsta samling jag har, men, det är fortfarande en samling. Min "Gris-ängel" som jag fick av min vän i julklapp! Visst är den lite söt?!
Min ängel-bricka som jag köpt i Gamla Stan.
Mina tre Christina Scollin-änglar. Jag fick den gröna, vänstra en födelsedag. Den blåa, sittande fick jag i julklapp och "Maj"-ängeln till höger fick jag nästföljande födelsedag.
Den här lilla ängeln kan man sätta på jackan. Den fick jag av anki och micke när jag fyllde 30 år.
Den här lilla ängeln fick jag av mamma en jul. Det är egenligen en liten klocka. Man kan lyfta upp den och "plinga" i den. Men den får stå framme året runt, för den är lite söt tycker jag.
Det var min lilla ängel-samling. Jag har nog några vykort med änglar på också, men de har jag inte hittat.

Inga kommentarer: