Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, april 21, 2008

Shoppat igår

Igår var jag och Jack och Johanna alltså på Rusta.
Detta köpte vi: en grön diskborste, duschcreme, pumptvål, wettextrasor, en vit fleecepläd till johannas rum. Resten får ni se i närbild här nedanför:
Jag tyckte om de här servetterna. 20-pack för 19.90.2 kakburkar för 20:-. De gröna var slut, så jag fick köpta 2 gula. Men de ska målas om i alla fall.
Ja, jag vet att jag hade presentpapperförbud! Men jag föll för kontrasterna av rosa/svart och för det våriga gröna. Och priset 5:-/styck var det ju inget fel på heller. Varje rulle är 2 meter Våra skor. Jag åkte till rusta för dessa skor. Jag skulle ha de svarta med vita prickar, men de fanns inte i min storlek, men i johannas storlek fanns det, så hon fick de istället. Jag köpte de vit/svart rutiga istället. 69:- för ett par canvas-ballerina.
De tre ljusen är till Johanna till hennes nya rum, så vi har inte satt dit det än. Ni kan även skymta vit lackfärg som vi köpte en liter av. Vi ska måla om lite här hemma. Bla johannas ram och en vägghylla. Sen får vi se om det blir något mer ommålat.

Vaxduken köpte vi på Hemtex. 199:- och sen 70% på det. Så jag betalade allt som allt 59.50 kronor för duken. Jag har ju letat efter en schackrutig vaxduk, men inte hittat nån på alla de affärer och webshopar jag besökt, så det fick bli en svart med vita prickar.
Såhär såg det ut i morse i köket. Gardinen ska INTE hänga där, utan jag hängde bara upp den enda vita gardinen vi har, för att se hur det ser ut. Vi ska snarast köpa en ny gardin.
Jag köpte en vit hissgardin som vi skulle ha här inne, men den var för kort, så den får hänga i johannas rum som rullgardin.
Så, nu kan jag stryka nr 14 på min "att göra" lista; Vaxduk till kök.
Jag skulle ju köpa stolsdynor och sånt också, men de jag tittat ut var slut och ingen annan föll mig i smaken. Men vi ska ju till IKEA imorgon.

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

Vad fiiint med prickigt! Det kommer bli kanoners i erat kök när allt är klart!
Presentpapprena var kalasfina!

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket det finns på Rusta..
Måste nog ta en sväng dit någon dag.
Du frågade om jag planterade lökar av ranunkel i min balkonglåda. Men så duktig är jag inte! Jag köpte en "färdig" ranunkel och planterad i lådan... så duktig är jag!!
Kram
Marie