Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, februari 13, 2008

Vår och syprojekt!

Det blir visst ett tredje inlägg idag! Kanske skulle passa på att skriva en bok! Anyway...
Små saker som förr var enkla, blir lite krångligare att utföra när man fått bebis. Idag skulle jag posta lite kort. Och jag MÅSTE verkligen posta de idag. Så jag måste alltså se till att Jack är mätt, klä på honom, lägga honom i vagnen, sätta på koppel på zorro och sedan gå iväg (efter jag har klätt på mig...) När vi väl hade postat korten passade vi på att gå en längre promenad, för det är ju såååå härligt väder med en sol som skiner. Jack somnade i vagnen och sover fortfarande i sin säng.
Idag tog jag fram min symaskin, för andra gången på 2 år. Första gången var när jag skulle fålla upp våra gardiner när vi flyttat hit, och det var för ett år sedan. Innan dess har jag bara sytt på symaskin på syslöjden i skolan. Såhär ser min symaskin ut.

Efter jag hade gjort det ringde jag min sy-guru Maria. Hon fick svara på alla frågor jag hade, och sen började jag. Såhär såg träsoffan ut innan jag sydde kuddfodral till kuddarna.

Tyget hade jag hittat på tradera och köpt för runt en tjuga.

Såhär fin blev träsoffan efter jag sytt nya kuddfodral. Som ni ser är kuddarna lite stora för soffan, men jag pressade ner de. De får ligga där tills vi hittat nya kuddar, sen får de ligga i våra fotöljer. Men det blev så mycket bättre än innan. Jag funderar på att måla om soffan i nån färg också. Vet inte vilken.... Så detta var alltså andra gången på två år jag sytt. Jag måste sy oftare!





Inga kommentarer: