Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, februari 14, 2008

Alla hjärtans dag!

Idag fick min älskling en kärleksbacill! Alla våra speciella vänner och familjer fick ett "kramvirus" på posten. Jag har hittat dessa kort på nätet, och är du intresserad av fler baciller och virus kan du gå in på http://www.linagardelid.com/ . Johnny blev jätteglad för sina presenter. Själv fick jag en "cupcake with frosting" till frukost, och kaffe. Jag har aldrig ätit en muffins med glasyr, det var gott! Sen fick jag vita tulpaner!!! och en liten nalle som höll i ett hjärta (ursäkta för väldigt suddig bild!)

Avslutar dagen med en bild på mina nya ljus. Ska nu gå och lägga mig, ser fram emot att se er alla imorgon.







1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag hittat hit! Ska kika runt lite...

Tack för kramviruset! Blev jätteglad när jag kom hem från jobbet och såg kramviruset ligga på golvet innanför dörren.

KRAM
Ankan