Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, februari 25, 2008

Rapport efter en natt med Oscarsgalan

Läs inte detta inlägg om du inte vill veta hur det gick.

Jag hade inte så mycket fel!
Tyvärr fick ju inte Johnny Depp för bästa manliga huvudroll. Den gick till Daniel Day-Lewis, en skådis jag har lite svårt för. Det bästa jag kan säga om honom är att han är gift med Rebecca Miller, dotter till dramatikern Arthur Miller som ett tag var gift med Marilyn Monroe, så där fick jag med min idol på ett litet hörn.
Marion Cotillard i "La Vie en Rose" fick för bästa kvinnliga huvudroll. Jag MÅSTE köpa den filmen på dvd!
"Sweeney Todd" fick för art direction. Och de två tackade regissören Tim Burton och Johnny Depp. Jag tror att han är alldeles underbar att jobba med!
Och sen fick ju svensken Per Hallberg för sound editing i "The Bourne Ultimatum", det var kul och det är väl det det kommer att stå om i tidningarna i sverige.
In Memorium var riktigt ledsamt. Man fick se bl.a Jane Wyman, Deborah Kerr, Ingmar Bergman och tillslut Heath Ledger. Och när han tittade upp från under hatten började jag gråta. Det var lite sorgligt tycker jag!
Det roligaste var nog Diablo Cody som gått från att vara en exotisk dansare till manusförfattare till "Juno" och hon vann!!!

Inga kommentarer: