Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, februari 26, 2008

Mer presenter och garderobsblomma

En garderobsblomma (vet inte om det är den botaniska termen) är en sån här tråkig blomma, utan blommor. Den kallas det för att den kan stå hur mörkt eller ljust som helst och man kan glömma vattna den flera månader, och den klarar sig i alla fall. Jättebra för en sån som mig, som inte kommer ihåg att vattna mina blommor. Men jättetråkigt, så jag ska göra mig av med de, eller ställa in i johannas rum, för hon vill ha blommor. Sen ska jag köpa krukväxter med blommor på och skärpa mig vad gäller vattningen!



Igår låg ett paket med mumintrollet på i brevlådan. Det var från Finland. Från johnnys gudmor med familj. Inuti paketet låg denna fina body till Jack.
Nu är det sportlov och barnen är hos oss. Jag ska röja upp i källaren idag. Kasta och skänka till Erikshjälpen!


1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar för bilden på garderobsblomman, nu vet jag hur en sån ser ut. Johanna blir säkert glad över egna blommor på sitt rum!

Vilken fin present Jack fick från Finland!

Kram
Ankan