Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, januari 18, 2008

Jag har tid

Det blev inget besök på varken läkarmissionen eller på erikshjälpen igår. Jag var för trött. Sen kom jag på att jag faktiskt inte behöver göra allt på en gång, jag kommer att vara mammaledig i ca ett år, så jag har tid.
Istället la jag mig och sov lite på soffan, tvättade kläder och diskade i diskmaskinen.
Idag ska jag ta mig an hallen och köket och kanske badrummet och sovrummet också. Vardagsrummet blev jättefint när jag hade städat det. Och idag är jag på ett riktigt städhumör! Jag tycker om att sätta på en film när jag städar och ha den i bakgrunden, som sällskap. Istället för radio.

Jag måste bara ut en kortis för att köpa frimärken, men annars kommer jag att vara hemma och städa.
Det kan ju vara bra att städa innan jag går på loppis, så jag vet vad jag har och vad jag har för plats för olika saker.

Just nu är jag och johnny inne på att byta ut ramarna till vår "Hall of fame" så att det är likadana ramar. Jag hittade ramar på clas ohlson, som inte är alltför dyra. Men det blir över 1000:- för att byta ut alla, så jag får göra det pö om pö, sen vill jag hänga de på raka led, inte lite hipp som happ som de hänger nu.

Inga kommentarer: