Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, januari 17, 2008

Välkommen till Föräldragrupp!

Idag fick Jack sitt första brev. Det var adresserat till honom. Det var en inbjudan till föräldragruppen.
Vi ska träffas totalt 8 gånger och har nu fått de 5 första tiderna och vad vi ska prata om.
7/2 Presentation
21/2 Föräldrarollen
6/3 Mat
13/3 Infektioner
27/3 Tandinformation
Vi kommer att hålla till på en öppen förskola som ligger vid vårt konsum, 2 busshållsplatser från där vi bor. Så jag kommer att kunna gå dit! Det kommer att bli jätteskönt. Kanske träffar man någon trevlig prick som man har något gemensamt med också. Det vore inte helt fel att träffa någon som bor i området. Nog för att jag tycker att det är roligt att vara hemma och planera vår renovering och umgås med Jack, men efter ett tag börjar man klättra på väggarna. Jag blir jätteavundsjuk när Johnny åker och tankar bilen. Nu vore det ju alldeles för mycket jobb att klä på ytterkläder på jack, installera bilbarnstolen och så bara för att åka några meter och tanka bilen, men ni förstår nog vad jag menar.

Inga kommentarer: