Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, januari 29, 2008

Elefanter

Jack vägde 2825 gram och var 54 cm lång. Han var väldigt övertrött hela dagen igår och bara grät och grät om han inte blev ammad. Så inatt har han sovit från 23.10 till 03.17 i sin egen säng. Jag la dit honom 05.35 också och han sover där fortfarande (peppar peppar).

Igår när vi kom hem från BVC fanns ett paket till honom från min mammas kusin och hans fru. Det innehöll ett par skinntofflor med elefanter på. Söta va?!

Lite dålig och suddig bild, men man ser ju hur de ser ut.

Idag ska vi åka och hälsa på en väninna till mig som har butik i gamla stan. Vi ska köpa en smideslykta till köksfönstret, för efter uppsalakulan som vi hade i fönstret i julas så känns fönstret lite tomt. Jag ska eventuellt köpa en nalle till Jack också. Vi har ännu inte köpt någon till honom eftersom vi fått så många nallar. Han fick en vit nalle från mormor och morfar, en ko av några vänner i uppsala och en björn av min moster och morbror. Han är ju lite liten än för nallar, men de ligger och vakar över honom i sängen, och när han blir lite äldre vet jag att han kommer att uppskatta de. Det var av min väninna från butiken han fått sin blå filt, som han vägrar vara utan (det är jättesvårt när den ska tvättas) och en kanin som är en speldosa, som hänger ovanför hans säng.

Inga kommentarer: