Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, mars 22, 2013

Loppievent på operaterrassen

 Idag följde jag med Maria till Operaterassen och Loppievent. Utanför mötte oss rosa och svarta fina ballonger. Underbar kombination av färger - det har jag alltid tyckt.
 Innan för dörrarna ställde vi upp på fotografering och minglade runt.....
 ....medans vi drack goda femme boost dryck. Supergod! Det var första gången jag smakade den.
 Sen var det dags för barnmodevisning och liten prisutdelning.
 Vissa barn var mer framåt och älskade att gå på catwalken - som den här killen som för säkerhetsskull gick två vändor och inte ville gå av. Och några barn var blyga. Kläderna var snygga.
Efter modevisningen gick vi omkring och pratade med olika försäljare, alla supertrevliga.
 Efterråt fick vi en stor goodiebag med massa fint i!
Bl.a den här märkpennan för kläder som tål maskintvätt. Vill du ha 15% i babyshop.se? Ange koden KFASHION i kassan. Gäller till 6/4 (ej på Nova Star, BRIO, BeSafe och Bugaboo eller rea-varor.)

Om du istället vill köpa superfina och sköna sängkläder från Alex & Fred till 20% rabatt ange koden AFSPRING i varukorgen. Alex & Fred tycker att alla förtjänar att sova i sängkläder av högsta kvalitet - liten som stor. Hela sortimentet är Oeko tex-certifierat, vilket innebär att textilierna är fria från skadliga ämnen. www.alexfred.se

Ett par roliga timmar idag!
Tjingeling!

Today I went to a blogevent. Fun fun fun!
Toodles!

1 kommentar:

lady thirty sa...

Det var verkligen kul att ses idag!
Mysig dag!

kramkram