Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, mars 08, 2012

Torsdags-Ting; semesterminnen

 För 2 år sedan tog jag med mig sand från vår sandstrand vid sommarstugan i Finland. Det är så fin sand där! Sanden har sedan legat i sin burk jättelänge tills jag för någon dag sedan tänkte att jag skulle göra nåt med den. Jag hällde upp den i en annan burk, sen la jag dit en mussla som jag fick på kastspö vid sommarstugan förra sommaren. Och till det ett party-paraply där jag klistrat fast en skylt med namnet "Nabba" på. Nabba heter området där stugan ligger.
Jag ställde den bredvid min orangea skål. Men nu står den faktiskt i vårat burspråk i vardagsrummet, tillsammans med andra semesterminnen, krukväxter och ljushållare. Tjingeling!

Inga kommentarer: