Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, maj 13, 2011

Läs den!

Hur man kommer på att skriva den här boken, har jag ingen aning om. Men jag gillade sättet den var skriven på; med humor och allvar.
Den handlar om ett antal seriemördare som är dömda till döden. Men istället för att sitta i sin dödscell har de blivit utvalda att vara med i en dokusåpa. Den går ut på att alla mördare blir placerade tillsammans på en öde ö. Det enda som finns att äta är godis och dryck ur några varuautomater som står på stranden. Det finns också ett långbord med knark och alkohol och ett till långbord med diverse vapen (inga skjutvapen). Den sista mördaren som finns vid liv får en benådning. Hela dokusåpan bygger alltså på att de ska mörda varandra, men istället blir de bekanta med varandra. Högst upp på ön finns en "Jumbotron" med 4 STORA tv-skärmar som visar olika skräckfilmer. Man får följa äventyret på ön genom att en av mördarna sitter vid datorn som finns i bikthyddan och beskriver deras dagar. Varje dag får man också läsa vilka filmer de visar på jumbotronen, vad han ätit ur varuautomaterna och vilka tre låtar de spelar om och om och om igen genom dolda högtalare runt om på ön. Hela dagen går tre låtar om och om igen. Allt för att försöka få seriemördarna att mörda varandra.
Ja, lite skruvad idé för en bok kanske, men hur bra som helst! Rekommenderar den! Tjingeling!
I recommend this book. It's serious and fun. And crazy! Toodeloo!

1 kommentar:

Perny sa...

Ja, verkligen skruvad handling :D verkar mycket speciell