Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, april 23, 2011

På söder

Igår mötte jag, johnny och jack upp mamma och pappa på söder. Vi skulle gå och äta på ett ställe som inte öppnade förrän kl. 15. Så vi satte oss på Patricks kök och bars uteservering och drack lite. Jack fick ett litet paket russin av mormor.

Sen kände vi att vi var lite hungriga och bad att få menyn för att kolla in deras mat.

Vi bestämde oss för att gå in och äta där istället, då servitriser var jättetrevlig och maten verkade god.
Jag åt fläskfilémedaljonger med svampsås och råstekt potatis. Yummy!

Sen fick Jack ett STORT påskägg av sin mormor och morfar.

Eftersom han inte äter så mycket godis var det fyllt med mini-riskakor, morotssticks och små askar med russin. Han blev jätteglad!

Tim, Ted och Johanna fick presentkort på bio av mamma och pappa.

Tjingeling!
Yesterday we went out for dinner with my parents. It was delicious food and very nice service! Jack got a BIG easteregg. But he doesn't eat so much candy, so it was filled with rice-cookies, carrot-sticks and raisins. He was very happy! Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

låter som en finfin dag :)
de där morotssticksen verkar smaskiga.

glad påsk!
kram
Maria