Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, februari 20, 2011

Veckans bok

"Anonyma skoälskares klubb" av Beth Harbison

På baksidan står: "Är du som jag? Älskar skor med har inte råd att köpa vad du vill? Om du har storlek 38 och är intresserad av att byta dina Manolos mot Maglis etc så ses vi på tisdagkvällar. Kanske kan vi hjälpa varandra..." svar till anonyma skoälskares klubb.
Lorna Raffertys ekonomi har kraschat. Hon har skulder upp över öronen men kan ändå inte sluta handla på ebay. Skor är hennes passion och trots sin pengabrist kan hon inte tänka sig ett liv utan ett nytt par ibland. Det är då hon kommer på den briljanta idén att annonsera efter andra i samma situation.
Gruppen träffas en gång i veckan. Där finns Helene, hustru till en politiker som håkler hårt i plånboken; Sandra som finansierar sitt skobehov genom att jobba med telefonsex och Jocelyn, som egentligen inte vet så mycket om skor, men som gör allt för att komma bort ifrån sitt trista jobb som nanny.
Under tisdagskvällarna byter de märkesskor. Men de börjar också lära känna varandra, och en vänskap formas som hjälper dem igenom problem med pojkvänner, äkta män, uppdykande hemligheter från det förflutna - och utpressning.

Mitt omdöme: Ännu en bok som jag sträckläste. Inte för att den var så spännande. Men väldigt lättläst och rolig att läsa. Perfekt att läsa i sängen när man är sjuk, eller i hängmattan en varm dag. Det skulle inte förvåna mig om det görs en film på denna bok inom en snar framtid. (Kom ihåg vart du läste det först (!)
TJingeling!

This weeks book is "Shoe addicts anonymous" by Beth Harbison.
Toodeloo!

Inga kommentarer: