Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, februari 19, 2011

En spontan dag!

Idag var en rolig, spontan dag. Vi åkte till min mamma och pappa i Uppsala och fikade. Jag fick den här fina ringen från min mamma. Sen åkte vi och mötte upp Maria i ett centrum. Där köpte jag ett par jeans, en leopardscarf och lite hårgrejer. Sen gick vi och åt hamburgare och pratade bort någon timme. En rolig spontan dag!
Jag tog initiativet att ha en loppis på mitt jobb. Vi har mycket gammalt porslin och glas som vi aldrig använder och massor av krukor. Vi bestämde att sälja ut allt för 5:-/styck resp 10:-/st. Allt detta på bilden fick jag betala 70:- för. 10:- för kannan och sockerskålen och resten 5:-/st.
De små glasen ska jag ha när jag dricker bailey's. Vi hade inga riktiga glas till det. Och kupade champagneglas tycker jag ser så tjusigt ut när man dricker ur.
Kannan och sockerskålen tycker jag är så fina! Och påminner lite om "swedish grace" i mönstret. Plus att det är en liten guldkant runt kanterna.
Det fina "bandet" på locket gillar jag jättemycket också.
Den är ur Rörstrands serie "Drottningholm" som utgick 2002-12-31.
Tjingeling!
Today we had a spontaneous day! First we went to my parents for coffee. Then we met my friend Maria for some shopping and talking.
I took the initiative for a jumble sale on my workplace. We had lots of glasses and plates and flowerpots we didn't use. I bought a coffeecan, sugar-bowl, 4 champagne-glasses and 6 small glasses.
Toodeloo!

3 kommentarer:

lady thirty sa...

en bra dag :D kul att vi fick ses lite!
skulle ju fråga dig om den fina ringen förut, men nu fick jag ju svar :)

kram

Anonym sa...

Vilka fynd du gjorde! jag håller med dig ang. Champagneglasen, SÅ ska de se ut, och jagletar alltid efter sådana på loppisar, men har inte hittat några ännu.
Björklundska Grevinnan

Miss Rascal sa...

Vilken UNDERBAR ring! <3