Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, januari 07, 2011

Juli-December 2010

JULI: I juli var vi på gröna lund och åkte karusell och hälsade på "The playtones".
Vi åkte till uppsala och firade min mamma, eftersom hon skulle vara utomlands när hon fyllde år. Vi åt god grekisk mat på en grekisk restaurant.
Vi åkte till Finland en vecka och bodde i sommarstugan med så här underbar utsikt.
Vi sprang i vattnet och sanden och lämnade fotspår efter oss.
Jack hälsade på sin farfars hästar. Han älskar att vara i farfars stall och titta på/prata med hästarna.
När vi var hemma igen, bjöd vi hem mamma och pappa för att bada i poolen.
AUGUSTI: Vi var på American Car Show i uppsala och hittade fina bilar med fina registrerings-skylts hållare med palmer på var sida. Jag bestämde att jag vill ha en sån hållare också, de är fina!
Vi var även på Stockholm Cruising, på sveavägen och kollade på bilar.
Vi var på Filmstadens dag på gamla filmstaden i råsunda. Där träffade Jack Nicke Nyfiken och jag blev 50tals sminkad.
Vi plockade minst ett äpple om dagen från ett av våra äppel-träd.

SEPTEMBER: Vi åkte in till Kulturnatten i Uppsala och tittade på Marias utställning.
Jag fick två olika buketter av Johnny på vår finska bröllopsdag.
I september hade jag turen att få följa med Maria på Blogawards! Hon för att göra dagen/kvällen ännu roligare vann hon i båda sina kategorier; mest originell och blogstar!
Jag fick goda macarons i finfin låda från våra två mumintroll, när de kom hem från Paris. Me like!
OKTOBER: I oktober gick jag, johnny och jack till marions gastro diner med min mamma och pappa. Det var jättegod mat men väldigt dyrt. Vi åt hamburgare.
Jag fick två olika par skor av Johnny. Skinn-skor i basket-modell och vita nancy-sinatra stövlar!
Jag gick till jobbet i svart spets, huggtänder och röda ögon. Lyckades skrämma två gäster så de skrek och många tyckte jag var läskig att titta i ögonen. :-)
Jag och Johanna hittade 12 olika små automater med roliga små saker. Vi valde automaten med hello kitty-ringar.
NOVEMBER: Johnny fyllde år och fick frukt-tårta.
Jag röstade på Johanna, för att hon skulle bli lucia, men hon kom tyvärr 2:a.
Lusse har växt till sig och blivit lite mörkare i ansiktet.
I november fyllde Hanna år, och vi firade henne med paket och kort. Paketet innehöll en bok med vogue-omslag från 1920-talet och framåt.
Jag tatuerade mig; Betty Boop på högra benet.
En väldigt kall november dag åkte jag, Johnny, Jack och Johanna till Uppsala. Vi gick till slottet, där det var julmarknad. Där köpte jag min väggalmanacka från Maria.
Efter julmarknaden gick vi på stan och kollade på lite julklappar och åt mat. Sen, på eftermiddagen kom "The playtones" och spelade utomhus, utan vantar. Det var VÄLDIGT kallt. Men de var jättebra.
DECEMBER: I december hade Silver & Sånt i Uppsala en tävling, där jag vann den här fina klockan!
Den 4 december gifte sig Anki och Micke, och vi var bjudna.
Till Lucia bakade jag och Jack pepparkakor. Jag kavlade ut degen och skötte ugnen, medans han skötte resten.
I december stod jag några dagar på julmarknaden på stortorget i gamla stan.
Jack gjorde en fin gran till mig på dagis.
Vi hade glöggfest för några vänner och familjen. Vi tog "kram-kort" på varann.
I december fyller ju Jack år också, så han blev självklart också firad med kalas och paket.
Tjingeling!
What I've been doing july-december. Toodeloo!

2 kommentarer:

lady thirty sa...

hjälp vad mycket som har hänt under 2010! kul att se alla bilder och bli påmind :D

kramelikramar

Kitten loves vintage sa...

Tycker också det var kul med en tillbaka-blick, jag har förresten (sent om sider) länkat till din blogg i min länklista på bloggen, hoppas det är okej!