Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, oktober 02, 2010

Kläder och annat skoj.

Först fick Jack massa saker som en fleecejacka, strumpor, och en "barbastark" tröja.
Jättesöta UGGs till honom, en mössa och ett par lappar man kan laga kläder med.
Jag fick en röd och vitrandig tröja, en lotion och en ring.
Rosa lotion som luktar jättegott. Är glad att HM har förstått att Hello Kitty inte är den enda söta figuren man kan satsa på, utan även Betty Boop. Den står på vår rosa toalett. En bedårande rosettring blev det också!
Johnny bestämde att jag skulle ha den här mössan. Han tyckte om den så mycket att han ryckte åt sig den och ställde sig i kassan och betalade den.
Den har två "päls"bollar längst ner på banden som hänger under hakan. VARM OCH SKÖN!
Tjingeling!

Inga kommentarer: